طرز کار آسانسورهای هیدرولیکی

آسانسورهای دارای سیستم رانش هیدرولیکی

در آسانسورهای با سیستم محرکه هیدرولیک موتور یک سرعته یک پمپ فرور فته در روغن را به حرکت می‌اندازد. پمپ ، روغن را به جک که کابین را به سمت بالا می‌برد با فشار می‌راند. وقتی که کابین به سمت پائین حرکت می‌کند ، موتور کار نمی‌کند و یک واحد شیربرقی (Valve unit) سرعت تقریباً ثابتی را برای کابین صرفنظر از میزان بار تأمین می‌کند. وقتی که کابین در نزدیکی طبقه است ، شیر برقی مربوطه به تدریج بسته می‌شود که باعث نرمی حرکت و دقت در توقف می‌شود.

 

اشکالات مهم آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای کششی برقی سنتی :

محدودیت طول مسیر حرکت (با توجه به محدودیت طول جک ها حداکثر ۳-۴ توقف)

محدودیت سرعت (حداکثر یک متر بر ثانیه)

محدودیت تعداد استارت در ساعت (حداکثر ۹۰)

استفاده از مقدار زیاد روغن که خطر آلودگی دارد.

قدرت مصرفی بالا (حداقل سه برابر قدرت یک آسانسور سنتی با همان ظرفیت و سرعت)
محاسن آسانسورهای هیدرولیکی در مقایسه با آسانسورهای کششی برقی سنتی

وجود موتورخانه در پائین چاه و دور از آسانسور

توانایی بالابردن بارهای سنگین

نیازنداشتن به سقف محکم چاه

ایمنی بیشتر و نرمی حرکت و دقت در توقف

 

برای مشاهده قیمت های بروز قطعات آسانسور روی این لینک کلیک کنید

0/5 (0 دیدگاه)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *