انواع کفشک راهنمای ریل آسانسور کششی و هیدرولیک

انواع کفشک راهنمای ریل آسانسور کششی و هیدرولیک

کابین و وزنه تعادل می باید بر روی پل راهنما توسط کفشک های بالایی و پائینی که به شاسی متصل هستند هدایت شوند .

دو نوع اصلی کفشک راهنما وجود دارد که عبارتند از :

۱ ) کفشک های لغزشی :

کفشک های لغزشی که اخیرا استفاده میشود برای سرعت های کم ومتوسط تا حدود ۲ متر بر ثانیه می باشد . صطکاک لغزشی می تواند مقاومت قابل توجهی در حرکت کابین اعمال نماید . با بکار بردن کفشک های لغزشی ریلهای راهنما باید روغنکاری شوند تا مقاومت در مقابل اصطکاک و سایش کم شود و شرایط لغزش بهتر گردد . امروزه استفاده از روغنکاری کننده های خودکار با روغن سنگین یا گریس معمول است .

۲ )کفشک های غلطکی(رولر)

وجود کفشک های راهنمای غلطکی در آسانسور های سرعت زیاد ضروری هستند ، هر چند نرمی حرکت کابین و صرفه جویی در انرژی به علت کاهش در اصطکاک وجود این کفشک های غلطکی را در آسانسور های با سرعت متوسط را نیز اقتصادی می کند .

 

سوال و جواب درباره کفشک های آسانسور کششی و هیدرولیک:

  1. سوال اول اینه که در آسانسور های با سرعت ۱ متر میشه از کفشک های غلطکی استفاده کرد؟
  2. سوال دوم در آسانسور های با سرعت بیش از یک متر بر ثانیه میشه از همون سیستم یک به یک کادر وزنه پشت با موتور مثلا ساسی ۶/۱ استفاده کرد؟

 

پاسخ سوال اول:

می توان با هر سرعتی از کفشک غلطکی یا رولری استفاده کرد . علت استفاده نکردن آن قیمت آن نسبت به کفشک های ساده است

۰۰۰-guide_shoe_and_1-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوم اینکه سیستم دو به یک برای سرعت نیست بلکه افزایش قدرت است شما در آسانسور ۱۳ نفره، هم میتوانید از سیستم یک به یک استفاده کنید. ابتدا باید طراحی کنید و  هم توان موتور و هم توان درایو را بالا ببرید.

اگر دو به یک شد سرعت موتور باید بالا برود (چون در سیستم دو به یک سرعت موتور به نصف کاهش پیدا می کند) تا به سرعت مطلوب برسید

منبع:پارس لیفت

 

برای مشاهده قیمت کفشک ها و سایر قطعات  آسانسور  کلیک کنید
0/5 (0 دیدگاه)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *