آسانسور- آشنایی و بررسی تخصصی اجزای قطعات آسانسور

آسانسور- آشنایی و بررسی تخصصی اجزای قطعات آسانسور

در این مقاله با انواع قطعات آسانسور همچون: موتورگیربکس و گیرلس آسانسور،ریل آسانسور، درب آسانسور، کابین و تابلو آسانسور، قطعات مکانیکی و لوازم راه اندازی آسانسور بصورت تخصصی آشنا خواهید شد پس ما را در ادامه این مطلب همراهی نمایید.

 

لوازم مکانیکی آسانسور

 

آسانسور چیست و انواع آن؟ 

تعریف آسانسور : وسیله‌ای دائمی است که در ساختمانها برای جابجایی عمودی افراد، بار و یا هر دو که در ترازهای معین توقف می‌کند و دارای یک اتاقک (کابین) است. این اتاقک بین حداقل دو ریل راهنما از جنس سخت (صلب) که عمودی (یا با حداکثر انحراف ۱۵ درجه از خط قائم) هستند حرکت می‌کند.

 

 

آسانسورها در یک تقسیم‌بندی کلی به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

  •  آسانسورهایی که اشخاص مجاز به سوارشدن در آن هستند. (مسافربر- باربر ، تخت‌ بر) ساختار و ابعاد اتاقک این آسانسورها طوری است که به آسانی برای مسافران و بارهای مورد نظر قابل دسترسی و استفاده است.
  • آسانسورهایی که اشخاص مجاز به سوارشدن در آن نیستند. (خدماتی یا Service Lift غذابر ، کتاب بر) ابعاد و ساختار اتاقک این آسانسورها طوری است که برای انسانها قابل دسترسی و استفاده نمی‌باشد برای تحقق این امر سطح کف آن از یک متر مربع ، عمق آن از یک متر و ارتفاع آن از ۲/۱ متر نباید بیشتر باشد. نوع ، ظرفیت ، سرعت و تعداد آسانسورهای هر ساختمان بایستی متناسب با کاربری، تعداد طبقات و جمعیت ساکن در آن انتخاب شود.

بحث و بررسی این گزارش آسانسورهایی می‌باشد که اشخاص مجاز به سوارشدن در آن هستند و اکثریت آسانسورهایی که در حال حاضر در کشور تولید و به فروش می‌رسند این گروه می‌باشد.

آسانسورهایی که اشخاص مجاز به سوارشدن آن هستند از نظر عملکرد و مکانیزم به دو دسته تقسیم می‌گردد:

الف ) آسانسورهای دارای سیستم رانش از نوع کششی ( Traction )

ب ) آسانسورهای دارای سیستم رانش هیدرولیکی ( Hidrolic )

 

در حال حاضر به دلیل افزایش روز افزون جمعیت کشورمان و با به وجود آمدن مشکل مسکن ، مسئولین و پیمانکاران روی به ساختن مجموعه های بلند مرتبه آورده اند، که  در این ساختمان ها آسانسور به یکی از ضروری ترین صنایع مرتبط با صنعت ساختمان مبدل شده است. از این رو معرفی و تشریح مختصر اجزاء و قطعات این سیستم خالی از لطف نخواهد بود . دیدگاه این سلسله مقالات تخصصی نخواهد بود بلکه برای آشنائی اجمالی آن دسته از مخاطبینی است که بصورت غیر تخصصی با صنعت آسانسور مرتبط هستند.

مقررات ایمنی سیستم محرکه آسانسور

  • هر آسانسور باید حداقل یک سیستم محرک مخصوص به خود داشته باشد.
  • حرکت دادن آسانسور به دو روش مجاز است .
  • آسانسور باید مجهز به سیستم ترمزی باشد که در مواقع قطع منبع تغذیه موتور اصلی و یا مدارهای فرمان به صورت خود کار سیستم متحرکه را متوقف نماید .
  • سیستم ترمز باید یک ترمز الکترومکانیکی ( اصطکاکی ) داشته باشد .
  • سیستم ترمز باید بدون هیچگونه تاخیری پس از قطع مدار باز کننده ترمز، عمل نماید (دیود با خازنی که به طور مستقیم به ترمینال سیم پیچی ترمز متصل است بعنوان یک وسیله تاخیر دهنده محسوب نمی شود .)
  • فشار کفشک های ترمز باید توسط نیروی فنر تامین شود .
  • ترمز باید دارای حداقل دو کفشک با لنتهای نسوز باشد که روی دیسک یا استوانه عمل می کنند استفاده از ترمز نواری ممنوع است .
  • وجود چرخ طیار یا وسیله دیگری برای رساندن کابین در حالت اضطراری تا سر طبقه ضروریست .
  • برای قسمتهای گردنده در دسترس با سطح ناصاف نظیر زنجیرها ، چرخ زنجیرها و چرخ دنده ها بایستی حفاظت موثری پیش بینی شود .
  • کلیه اجزاء گردنده با سطح صاف بایستی به رنگ زرد باشد.

نیروی محرکه و موتور الکتریکی آسانسور

نیروی محرکه این دسته از آسانسورها  عموما با استفاده از یک الکترو موتور که به یک گیربکس کاهنده کوپل شده تامین می گردد. و البته چند سالی است که تکنولوژی موتورهای بدون گیربکس (GEARLESS) نیز به بازار آسانسور ایران راه یافته و استفاده از این موتورهای پربازده معمول گشته است. احتمالا حالا دلیل استفاده از واژه موتور(گیربکس)ی را دریافته اید.
بنابراین میتوان گفت: موتور الکتریکی آسانسور های کششی با توجه به نوع موتور و سیستم کنترل آنها به دو گروه عمده تقسیم میشوند:

۱- موتورهای گیربکسی Geared traction drives

موتورگیربکس ها

—————————————————————-

۲-موتورهای بدون گیربکس Gearless tractin drives

موتورگیرلسلوازم مکانیکی آسانسور

لینک های مفید مربوط به موتور آسانسور


 

سایت رسمی موتورگیربکس  و گیرلس آلبرتوساسی ایتالیا       https://www.sassi.it

 سایت رسمی موتورگیربکس  و گیرلس سیکور (الکمپ) ایتالیا       www.sicor-spa.it/en/

  سایت رسمی موتورگیربکس  و گیرلس مونتاناری ایتالیا       www.montanarigiulio.com

  سایت رسمی موتورگیربکس و گیرلس جم    ایتالیا                        www.gem-ita.com

  سایت رسمی موتورگیرلس  ویتور                            http://www.wittur.com

—————————————————————————————————————

شاسی زیر موتور گیربکس و گیرلس

محل قرارگیری موتور و اجزای مربوطه بر روی این قطعه می باشد.  درحقیقت گیربکس ، موتور و ترمز باید روی یک شاسی مونتاژ گردند . این ساختار فولادی برای نگه داشتن تمام قطعات و قسمت ها که در یک تراز هستند به کار می رود و اجازه می دهد کل مجموعه در صورت نیاز ، یکپارچه جابجا شود.

شاسی زیر موتور آسانسور

لوازم مکانیکی آسانسور  

تابلو فرمان آسانسور

 محل قرار گیری تابلو فرمان معمولا در موتورخانه است . در زیر به تعدادی از وظایف اصلی این تابلو اشاره می شود :

  •  پذیرش درخواستها از کابین و طبقات
  • تشخیص موقعیت کابین در هر لحظه
  •  پاسخگویی به درخواستها با توجه به نوع سرویسدهی
  • حفاظت الکتریکی از تجهیزات
  • کنترل جهت حرکت و سرعت موتور اصلی
  • کنترل تجهیزات الکتریکی مانند : درب کابین ، ترمز و …
  •  نظارت بر حرکت بدون خطر کابین

تابلو فرمان آسانسورلوازم مکانیکی آسانسور  

تابلو برق سه فاز

در موتورخانه آسانسور برای انتقال برق سه فاز و تک فاز به تابلو فرمان و دیگر تجهیزات از یک تابلوی توزیع استفاده می شود به نام تابلو سه فاز . در این تابلوی توزیع تجهیزات زیر وجود دارد :
۱- فیوز سه فاز
۲- لامپ سیگنال
۳- پریز تک فاز
۴- فیوز تک فاز
۵- پایه ارت
۶- کانال و سیم

لوازم مکانیکی آسانسور  

تابلو برق سه فاز

لوازم مکانیکی آسانسور  

فلکه هرزگرد ( نه هرزه! گرد!)

در مواقعی که فاصله بین کابین و کادر وزنه و یا سیم بکسل های متصل به آنها بیشتر از طول فلکه کشش موتور باشد و فلکه کشش موتور نتواند زاویه مناسبی برای سیم بکسل ها ایجاد کند از فلکه هرزگرد آسانسور برای به وجود آوردن اصطکاک بیشتر میان سیم بکسل و فلکه ها و همچنین مناسب کردن زاویه سیم بکسل ها ( آلفا) استفاده می شود .

 

فلکه موتور آسانسورلوازم مکانیکی آسانسور  

گاورنر آسانسور

 متداول ترین نوع فعال سازی ترمز ایمنی (پاراشوت) روش فعال سازی توسط گاورنر است . به هنگام افزایش سرعت کابین از سرعت تعیین شده   ( %۱۱۵ سرعت نامی کابین ) گاورنر سیم بکسل متصل به پاراشوت را متوقف کرده وباعث فعال شدن ترمز ایمنی می گردد.

 

فلکه بالای گاورنر

گاورنرلوازم مکانیکی آسانسور  

 فلکه پائین گاورنر به همراه وزنه

گاورنر ته چاه اسانسورلوازم مکانیکی آسانسور  

 تراولینگ کابل Traveling Cable

چون کابین یک قسمت متحرک در سیستم آسانسور است ، برق توسط کابل های ویژه ای به آن متصل می گردد که به آن تراول کابل گویند .
نام این کابل هم برگرفته از ویژگی آن یعنی حرکت کردن با کابین گرفته شده است . این کابل تشکیل شده از یک رشته کابلهای بهم چسبیده که جریان برق از آنها عبور کرده و به مقصد می رسد. برای آسانسورهای با سرعت بالا یا نصب شده در ساختمانهای مرتفع، پوشش تراول کابل ضخیم تر بوده و در بافت آن از رشته های مقاوم در برابر کشش و تنش استفاده می شود. این گونه کابلها معمولا با رشته هایی از سیم بکسل مسلح می شوند.

تراول کابل

کابین آسانسور Car

 کابین محفظه ای است که مسافر یا بار یا هر دو را در خود جای داده و حمل می کند،این محفظه از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از :

  • چهارچوب اصلی که اصطلاحا به آن ( یوک) می گویند .
  • سکویی که مسافران و یا بار بر روی آن قرار می گیرند .
  • دیواره ها که به عنوان حفاظ بکارمی روند (شامل سقف – کف – دیواره های جانبی-پوشش های داخل و تزئینات کابین نظیر آینه و دستگیره).

کابین آسانسور

لوازم مکانیکی آسانسور  

یوک کابین Car Frame

موتور و کابین آسانسور : چهار چوبی است شامل دو بخش( یوک پایین و یوک بالا )که کابین را در بر گرفته است .ساختار یوک نه تنها از نظر قدرت تحمل بار مهم است بلکه تنظیم آن نیز باید به گونه ای باشد که از انحراف ، به ویژه در هنگام استفاده از کفشکهای غلطکی مصون بماند. تمام بار کابین اعم از وزن کابین و مسافرین، توسط یوک به سیم بکسلها وارد می شود.

یوک کابین آسانسور

لوازم مکانیکی آسانسور  

جعبه رویزیونRevision Box

جعبه ریویزیون جعبه ای برای کنترل دستی حرکت کابین است که بر روی سقف کابین نصب و برای استفاده تعمیرکار یا سرویس کار آسانسور تعبیه شده است .

jabeh revezeyon

لوازم مکانیکی آسانسور  

زنجیر جبران Compensation Chain

 زنجیر یا سیم بکسل جبران که هم وزن مجموعه وزن سیم بکسل های آسانسور و نصف وزن تراول کابل است از زیر یوک کابین به زیر وزنه تعادل متصل می شود . به طور کلی می توان گفت سیم بکسل یا زنجیر جبران برای متعادل سازی و جبران  وزن سیم بکسل های تعلیق و نصف وزن تراول کابل به کار می رود. معمولا در بیش از ۳۰ متر ارتفاع ( ۱۰۰ فوت) به این قطعه نیاز داریم.

زنجیر جبران آسانسور

لوازم مکانیکی آسانسور  

 ریل راهنمای آسانسور  Guide Rail

ریل های راهنما در آسانسور نقش هدایت کننده را دارند و از پیچش و یا حرکت پاندولی کابین دراثر بارهای ناهمگون و جانبی که ممکن است بر روی  کابین اعمال شود (مثلا بار ناشی از حرکت مسافر در داخل کابین درحال حرکت) جلوگیری می کنند. هم کابین و هم وزنه در داخل ریل های راهنمای مربوط به خود حرکت می کنند.

ریل راهنمای آسانسور

لوازم مکانیکی آسانسور  

پشت بند ریل پلیتی است که در محل اتصال دو ریل و در پشت ریل ها قرار گرفته و با پیچ و مهره ریل ها را به یکدیگر متصل می کند .

پشت بند ریل

لوازم مکانیکی آسانسور  

شالتر Shulter

 لیمیت پروانه ای سنسوری است برای شناسایی پایین ترین و بالا ترین طبقه . معمولا برای دور انداز ی در نزدیکی طبقه، و یا جلوگیری از عبور کابین از حد بالا و پائین و ممانعت از برخورد کابین به کف چاه یا سقف آن از شالتر استفاده می شود.

limit nf - asanshayan

براکت آسانسور  Bracket

 براکت ها پایه هایی هستند که ریل ها  به وسیله آنها به دیواره چاه یا سازه متصل می شوند و بسته به نوع و اندازه ریل ها و ظرفیت کابین آسانسور و همچنین نوع ترمز اضطراری و سرعت حرکت ، از انواع مختلف و متناسب براکت ها استفاده استفاده می شود. فاصله نصب براکت ها باید به اندازه ای باشد که در صورت انجام ترمز اضطراری، مانع کمانش ریل شود.

براکت ریل آسانسور

لوازم مکانیکی آسانسور  

لقمه و پیچ و مهره ریل آسانسور

 لقمه ها گیره هایی هستند که ریل های راهنما را به براکت ها متصل می کنند .و با پیچ و مهره ها بسته می شوند

لقمه ریل آسانسور

لوازم مکانیکی آسانسور  

روغندان Lubrication Tank

مکانیسم روغن کاری اتوماتیک ریل ها که معمولا بر روی کفشک ها نصب می گردد. عموما تشکیل شده از یک مخزن روغن و دو فتیله که تحت تاثیر خاصیت موئینگی، روغن را از تانک کشیده و بر روی سطح ریل پخش میکنند که به این قطعه روغن دان میگویند

منبع: سایت لیفت ایران

روغندان

پاراشوت Parachut

 پاراشوت همان ترمز اضطراری مکانیکی آسانسور می باشد. فرض کنید که همه سیم بکسلهای متصل به کابین پاره شده باشد. در این حالت کابین شروع به سقوط آزاد می نماید. با افزایش سرعت حرکت کابین از حد مجاز، سیستم پاراشوت با دستور گرفتن از گاورنر سرعت، فعال شده و با انجام عمل ترمز، کابین را بر روی ریلها قفل می کند. پاراشوت ها از سه نوع عمده لحظه ای ( که استفاده از آن منسوخ شده)، تدریجی و غلتکی تشکیل می شوند .برای کابین تا سرعت ۰٫۶۳ متر بر ثانیه از ترمز ایمنی لحظه ای استفاده می شود . برای کابین با سرعت بیش از ۱ متر بر ثانیه از ترمز ایمنی تدریجی یا غلتکی استفاده می شود .

پاراشوت تدریجی آسانسور

وزنه تعادل Counter Weight

 وزنه تعادل ضمن متعادل نمودن وزن کابین و بخشی از باری که حمل می کند باعث ایجاد کششی بین سیم بکسل و فلکه ها شده و نیروی اصطکاک مورد نیاز جهت حرکت سیم بکسل بر روی فلکه محرک را تامین می کند. وزنه تعادل از یک قاب یا شاسی فولادی و وزنه های داخل آن (که معمولا از جنس چدن ، بتن و سرب هستند) تشکیل می شود .

قاب وزنه آسانسور

کفشک آسانسور

این قطعات در هر دو طرف و در بالا و پایین بر روی کادر وزنه تعادل و یوک کابین نصب می کردد ، با ریل ها در تماس هستند و با حرکت در امتداد آنها کابین و وزنه تعادل را هدایت می کنند . عمده ترین انواع کفشک ها عبارتند از :

  1. کفشک های غلطکی

  2. کفشک های لغزشی

کفشک رولر

سیم بکسل  Steel Ropes

سیم بکسل های فولادی که برای تعلیق  کابین و وزنه تعادل در آسانسور ها استفاده می شوند دارای ساختاری استاندارد هستند ، دسته سیم ها یا رشته ها (Strand) هستند که حول سیم مرکزی پیچیده می شوند ، و سپس این دسته سیم ها حول مغزی (Core) فیبری یا فولادی که شامل چند لایه سیم است (wire) پیچیده   می شوند .

سیم بکسل آسانسور

قلاب سر بکسل آسانسور

کابین و وزنه های تعادل توسط سیم بکسل های معلق نگاه داشته  می شوند. سیم بکسل ها از یک طرف به چهار چوب کابین (یوک) و از طرف دیگر به چهار چوب وزنه تعادل متصل می گردد .  این اتصال توسط قطعه ای  به نام قلاب سر بکسل صورت می گیرد که شامل یک سوکت گوه ای است که همراه یک فنر مارپیچ فولادی یا  ضربه گیر لاستیکی  می باشد .

sarboxell

انکودر  ENCODER  

همواره یکی از مهمترین بخش های قطعات آسانسور و یا یک روبات رولر (چرخ دار) کنترل حرکت و میزان آن به صورت دقیق است. از قطعات بسیار مفیدی که امروزه برای این هدف استفاده میشود، می توان به انکودرها اشاره نمود. که در حال حاضر به شکل های خاصی یافت می شوند. روش عملکرد انکودر ها به این صورت هست که به ازای مثلا اگر یک دور کامل ۳۶۰۰ پالس تولید کنند.  در نتیجه با شمارش پالس ها می توان میزان چرخش و در نتیجه میزان جابه جایی را محاسبه نمود.

اینکودر

سنسور اورلود OVERLOAD SENSOR 

برای کنترل وزن کابین از سیستمی به نام اورلود آسانسور load cell استفاده می شود این دستگاه که روی سیم بکسل و یا زیر کابین قرار می گیرد وزن کابین را اندازه گیری کرده به تابلو فرمان اطلاع می دهد ، باعث عدم حرکت کابین با وزنی بیش از ظرفیت شده و از خسارات و حوادث ناشی از آن جلوگیری می کند.

لودسل آسانسور

  سنسور آهنربائی  MAGNETIC SENSOR

در سیستم جدید شناسایی ۲ سنسور  ۱-(دور انداز)  ۲-(استوپ طبقه)  جایگزین سنسورهای ثابت شده اند.این سنسورها ی آهنربایی به وسیله تراول کابل به مدار فرمان متصل شده اند و کار شناسایی را انجام میدهند. در هر طبقه به جای یک سنسور از یک عدد آهنربا استفاده شده که به محض قرار گرفتن سنسور روی کابین مقابل آهنربا ،سنسور عمل کرده پالسی به مدار فرمان میفرستد. به این طریق به راحتی مدار کنترل شده و آسانسور در جای لازم می ایستد. البته برای استوپ طبقه در هر طبقه یک آهنربا کافی است. ولی برای دور اندازی در هر طبقه ۲ آهنربا نیاز می باشد. یکی برای جهت بالا و دیگری جهت پایین.که این عمل با یکی در میان شمردن آهنرباهای دور انداز توسط مدار فرمان اصلاح شده در حقیقت یکی از آهنرباها را می شمرد و دیگری را در نظر نمی گیرد.

sensor

  درب های آسانسور  DOORS

 در هر کابین آسانسور حداقل یک درب کابین و در طبقات آسانسور نیز یک درب طبقه وجود دارد . از لحاظ نوع باز و بسته شدن، درب ها به دو دسته کلی لولایی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند . از نظر ساخت، درب های اتوماتیک نیز به دو دسته رو هم بازشو ( تلسکوپی ) و از وسط بازشو ( سانترال) تقسیم می شوند . درب های اتوبوسی که بصورت لنگه های تاشو روی یکدیگر ساخته شده و نظیر درب اتوبوس عمل می کنند، نوع خاصی از درب های اتوماتیک  هستند که درصورت کم بودن عرض چاه، مورد استفاده قرار می گیرند. درب کابین بایستی مجهز به سیستم بازشوی اتوماتیک باشد. درب طبقات می تواند هم از نوع لولائی و هم از نوع بازشوی اتوماتیک، متناسب با در کابین انتخاب شود.

درب آسانسور

سایت رسمی کمپانی ویتور (سلکوم)        http://www.wittur.com 

مکانیزم درب آسانسور ( سر درب)

وظیفه سیستم محرکه درب در درب های اتوماتیک ، باز و بسته کردن درب ها به صورت ایمن و روان است . هنگامی که کابین به نزدیکی تراز کف طبقه مورد نظر می رسد یک وسیله مکانیکی باعث درگیری درب کابین با درب طبقه شده و ضمن باز شدن درب کابین هم زمان درب طبقه نیز به همراه آن باز می شود و در هنگام حرکت کابین نیز به طور عکس عمل می کند .

مکانیزم سردرب آسانسور

دیکتاتور یا آرام بند  (از ملزومات درهای لولائی)

دیکتاتور آسانسور بر روی درب طبقه نصب شده و باعث روان بسته شدن درب و جلوگیری از ضربه هنگام بسته شدن درب می شود .

آرام بند درب آسانسور

مگنت درب باز کن (از ملزومات درهای لولائی)

مگنت مکانیکی وبرقی درب آسانسور وسیله ای است که از یک بوبین مغناطیسی ، یک اهرم و جک تشکیل شده است و بر روی کابین سمت قفل ایمنی درب لولایی طبقه نصب می شود . هرگاه کابین مقابل طبقه ای که در آن توقف دارد برسد ، مگنت درب باز کن هم زمان با آسانسور از کار افتاده و اهرم آن که تحت فشار جک عمل می کند اهرم قفل را به عقب رانده و زبانه قفل از لنگه در بیرون آمده و اجازه باز شدن درب را می دهد .

کمان درب آسانسور

سنسور درب

این سنسور در ورودی درب کابین نصب شده و از بسته شده درب کابین و طبقه و به حرکت درآمدن آسانسور در صورت وجود شئ یا اشخاص بین درب ، جلوگیری می کند .که به دو نوع نقطه ای و پرده ای در بازار موجود است

سنسور درب

قفل در آسانسور

قفل شدن درب های طبقات و حرکت نکردن آسانسور در زمان باز بودن درب های طبقات بر عهده قفل درب آسانسور می باشد .

قفل آسانسور

میکرو سوئیچ پروانه ای وغلطکی آسانسور

این قطعه همچون کلید قطع و وصلی است که بر اثر تماس مکانیکی قطعه ای دیگر نظیر کابین با آن، باعث قطع یا وصل جریان در یکی از مدارها ( عموما مدارهای مربوط به ایمنی آسانسور) می شود.

میکروسوئیچ

شستی پنل آسانسور

کلیدهائی هستند که  برای احضار کابین ( در طبقات ) و یا فرمان دادن به آسانسور و انتخاب طبقات ( در داخل کابین) مورد استفاده قرار می گیرند.

شاسی طبقه و کابین آسانسورلوازم الکتریکال آسانسور 

بافر یا ضربه گیر

 ضربه گیر ها در کف چاهک ودر انتهای حرکت کابین و وزنه تعادل در مرکز ثقل آنها نصب می شود . ارتفاع سکوی محل نصب ضربه گیرها باید حداقل ۵۰ سانتیمتر باشد تا جان پناه مورد نیاز در انتهای چاهک تامین شود. به طور عمده دو نوع ضربه گیر و جود دارد

  1.  نوع جذب کننده انرژی ( فنری یا لاستیکی )

  2. نوع مستهلک کننده انرژی ( هیدرولیکی )

بافر آسانسور

کلید قارچی

کلید اضطراری است که در هنگام نیاز تمام برق آسانسور را قطع کرده و موجب از کار افتادن آسانسور و ایستادن کابین می گردد .

استوپ قارچی

پریز صنعتی

پریز صنعتی در چاهک آسانسور نصب می شود تا در صورت نیاز سرویس کار یا تعمیرکار آسانسور از ان استفاده نماید .

پریز صنعتی

بست تراول کابل

همانطور که از نام آن پیداست، جهت بستن و کنترل ارتعاشات و به هم پیچیدگی تراول کابل استفاده می شود.که یکی دیگر از قطعات آسانسور به شمار میرود

بست تراول کابل

            ——————————————————————————–

برای مشاوره و راهنمایی با همکاران ما تماس بگیرید 

 

0/5 (0 دیدگاه)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *